זכיינות ישראל

אחת השיטות הנפוצות לניהול עסקים היא הזכיינות. ניתן למצוא אותה בתחומים שונים וביניהם: מסעדנות ובתי קפה, פיצריות, שירותי סלולאר ורפואה ועוד. רשתות בעלות מוניטין אשר יש להן סניפים משלהם מעוניינות למסור או להקים סניפים אחרים ולמסור אותם לזכיינים אשר עומדים בתנאים מסוימים. כך, הן ממנפות את עסקיהן  מבלי להיות מעורבים יתר על המידה בניהול שוחק של הסניף עצמו. הן מספקות מטריית ליווי הכוללת הדרכה, ייעוץ, פרסום ותמיכות אחרות והזכיין מתחייב למספר נושאים, ובין היתר, לנהל את הסניף בהתאם למדיניותן. השאלה כמה עולה זכיינות בישראל חוזרת שוב ושוב, אך אין תשובה חד משמעית כי המחיר משתנה בין החברות.

הזכיין משלם לרשת סכום חד פעמי עבור קבלת הזכיינות, בנוסף שני תשלומים חודשיים. הראשון, הוא תמלוגים הנקבעים על פי אחוזים מהמחזור החודשי, והשני, תשלום אחיד עבור פרסום, ליווי ותמיכה ועוד. בנוסף, הוא מתחייב לרכוש את המוצרים מהחברה. שיטת זכיינות ישראל הפועלת בדרך זו טובה לשני הצדדים, במקרים רבים וכאשר הסניף מנוהל היטב, שניהם מרוויחים רבות. אם נוסיף לכך את העובדה שסניפים של רשתות מצליחות ממוקמים במקומות אסטרטגיים והומי קהל הרי שתמיד יהיה ביקוש גם מקהל מזדמן.

אנשי עסקים רבים מעדיפים לקבל זיכיונות מהסיבה הפשוטה שהם מקבלים אפשרות למכור מוצר או שירות בעל מוניטין והדבר מקצר מאוד את טווח הזמן להכנסות ורווחים. הרשת מעבירה השתלמות לכל זכיין, ובמיוחד, לחדשים שלה ולאלו אשר עושים צעדיהם הראשונים בעולם העסקים כעצמאים. מומלץ לקבל זכיינות ישראל בתחומים מבוקשים ובכאלו  שיש ליזם ניסיון בהם כשכיר או כמנהל. בנוסף, כל זכיין חייב לדעת כי מדובר על פתיחת עסק וניהולו על כל המשתמע מכך. והדבר יחייב אותו להעסיק עובדים, לנהל מערכת חשבונאות, לשעות פעילות רבות ועוד. יש צורך לערוך הסכם התקשרות ומומלץ לקבל ייעוץ וליווי מיועצים עסקיים המתמחים בתחום ובעריכת הסכמים כאלו. אם אתם לא יודעים מהי זכיינות ורוצים לקבל עזרה בתחום, פנו לקובי לופו.

 

 

הסדנאות שלנו